1396/04/02
منشور اخلاقی

 منشور اخلاقي سازماني فرمانداري شهرستان بندر ماهشهر

   نظم و آمادگي لازم براي ارائه خدمات به ارباب رجوع :

   حضور بموقع كاركنان در اداره و رسيدگي به موقع درخواست هاي مردم

   تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت شغلي

   استفاده از پوشش متناسب با هدف و فرهنگ جامعه

   اختصاص وقت و زمان مناسب جهت شنيدن مطالب ارباب رجوع

  ارائه اطلاعات صحيح و راهنمايي نمودن ارباب رجوع

   عدم استعمال دخانيات در محيط اداري

  رعايت عدالت و انصاف در ارائه خدمات به ارباب رجوع :

  خوش رويي و متانت با همكاران و ارباب رجوع

   ارائه خدمات با رعايت و انصاف و بدون تبعيض (قومي ، جنسي ، خويشاوندي ، مذهبي و ... )

  رعايت ضوابط و مقدمات موجود و عدم پذيرش توصيه و هر گونه سفارش

   رازداري و عدم افشاء اسناد و مدارك محرمانه به افراد غير مجاز

   ايجاد زمينه ارتباط براي مردم مناطق محروم و دور افتاده با مسولان

   عدم محروميت مردم از ملاقات حضوري و احقاق مردم ناتوان وضعيت

  استفاده از دستورات خارج چارچوب و مقررات سازماني :

  اجتناب از دستورات خارج چار چوب و مقررات سازماني

  رعايت دقيق قوانين و مقررات برور از سلايق و عقايد شخصي

   اعمال تشويق و تنبيد كاركنان طبق ضوابط و استفاده بهينه از امكانات و اموال سازماني

   وفاداري و احساس اعتماد بين كاركنان و مردم و داشتن تواضع در برخورد با ارباب رجوع

  ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع :

   ايجاد زمينه ارتباط مستقيم به ارباب رجوع

   توجه كامل به صحبت ها و نظرات و خواسته هاي مراجعات

   رسيدگي لازم و به موقع نسبت به بعضي از خواسته هاي مردم توسط مسئولان مافوق

   ايجاد ارتباط سريع ، روان ، بي تكلف بين ارباب رجوع و مسئولان و پاسخگويي به نياز آنان

   ايجاد فضاي مناسب جهت اظهار نظر و اعتماد كاركنان نسبت به يكديگر

   انجام فعاليت ها ، با توجه به نياز مردم در زمان مشخص و پيش بيني شده

   انجام وظايف بصورت مؤثر و كار آمد همراه با سرعت و منطبق با قوانين و مقررات سازماني